saAt yG sgT MenyEdiHkan :'(
Sunday, November 20, 2011 @ 8:11 PM | 2♡ comment(s)
hari neyh 20/11/2011 . aku suka sgt tarikh neyh .
act nak story kat korang pasal arwah abah aku . hurm .
just nak sharing dgn blogger semua . x tau nak post ape neyh .
okey ! let's begin . seperti yg korang tau , abah aku meninggal 30 Julai 2011 .
hari neyh sudah hari yg ke-113 arwah abah kembali ke Rahmatullah .
perasaan rindu , sedih semua ada dalam diri neyh lepas kematian abah .
ye lah . sape x de perasaan macam tuh kalo kehilangan orang yg die sayang kan ?

lepas chiness new year abah baru mula sakit dgn penyakit yg menyebabkan kematian abah .
mula2 ingat sakit biasa je . lepas pindah Kedah , baru dapat tau apa penyakit tuh sebenarnya .
tp time dekat hosp sg buloh tuh pun dah buat operation dekat tempat yg sakit tuh .
lepas buat operation tuh , benda tuh macam merebak . then operate lg dekat hosp sini .
lepas operate kat sini x sampai seminggu , keadaan abah makin terok .
dorg tolak g ICU . dalam masa yg sama , abah jadi strok :'(
pagi dalam pukul 3 macam tuh , mak call abang . suruh g hosp sebab dorg nak tolak abah masok ICU .
aku x ikut abang g hosp . abang x kejut aku dari tido . tp aku tersedar .


aku terkilan sangat time tuh sebab x dpt teman mak and tgk abah dalam keadaan macam selalu .
lepas abah masuk ICU setiap hari aku g melawat abah .
setiap hari tuh jugak , mesti ada air mata yg jatuh . sangat sedih tengok keadaan abah .
lepas sehari abah keluar ICU , abah meninggal dunia .
sangat sedih ! saat yg paling aku x boleh lupakan sepanjang hidup aku .

abah dikebumikan sebelum zohor keesokan harinya . sepanjang jenazah abah ada di rumah tuh ,
aku lah yg menjaga jenazah abah . orang dtg nak tgk , aku yg tolong bukakkan .
bila bayang balik peristiwa tuh , aku menangis ! setiap malam baca yasin .
mesti ada teringat kenangan2 bersama abah bila baca yasin tuh .
jatuh lah air mata neyh :'(
pastuh bila g kubur , baca Yasin , aku cool .
sebab dah biasa kan . mksd aku biasa tuh setiap kali aku balik kampung aku akan pergi kubur arwah abah . sedekahkan Yaasin untuk dia . aku x suka nangis2 depan kubur .
kesian kat arwah abah :'(

lepas abah meninggal neyh , bukan boleh sgt tgk cerita2 sal ade org meninggal .
mesti aku ingat arwah abah . pastuh kalo terbeli ape2 yg favourite abah dulu mesti mak tegur
"abah ko suka sangat makan benda neyh"
ye lah . mane x nye , arwah abah aku neyh bukan jenis org cerewet pilih makanan .
semua benda die makan . kalo kiteorg mkn x abis ke , die laa yg abis kan .

skunk neyh , x de sape nak abiskan dah . buang je dlm tong sampah .
dulu die jugak yg tolong basuh kasut sekolah aku bila aku x basuh 2 minggu .
aku x suruh pun . die yg nak buat . tp skunk lepas arwah abah dah x de sampai 3 minggu x basuh2 .
and skunk mak aku bukan boleh sangat kalo dengar sape2 sakit .
die dah trauma . mane x nye , sebulan lebih die jaga arwah abah kat hosp .
huhuhuhu . hurm . sampai sini je aku nak story kat korg .
story lg panjang kang , bosan pulak org nak bace nanti kan ?

kita yg masih hidup di dunia , mesti teruskan kehidupan .
yg pergi biarkan pergi . Allah lebih sayangkan mereka .
hanya yg mampu kita buat untuk mereka sedekah al-Fatihah dan sedekahkan surah Yasin .
abah , adik akan sentiasa ingat abah . ingat saat2 kita bersama .
adik sayang abah sangat2 .

Prev | New