DuGaAn
Tuesday, November 29, 2011 @ 11:32 PM | 0♡ comment(s)
hey blogger semua ! sehat ? harap2 sehat lah ye .
sekarang neyh kan musim demam , batuk , selsema .
aku pun dah batuk + selsema . huh ! x suka gila .
dah lama x update blog neyh #eleh . baru seminggu ye dok ? hihihi
okey ! hari neyh nak story kat korg . story neyh sedih taw !
siap sedia lah ye dgn sapu tgn . hihihi . gurau je .
tapi bagi aku memang sedih sangat .

k ! story nye macam neyh . isnin , 21/11 Pak Tam aku dari Pahang balik Kedah .
sebab nak ambik Mak Tam balik dari haji . Mak Tam aku balik 23/11 .
hari selasa tuh Pak Tam aku pening2 . biasalah ade darah tinggi kan .
Teh and Pak Teh aku x ada . g Perak tengok mak Pak Teh aku sakit .
rabu pulak , lepas Teh and Pak Teh balik dari Perak , dorang terus bawa Pak Tam aku g klinik .
doktor check2 darah tinggi sampai seratus lebih . bawah pun seratus lebih jugak .
bagi umo Pak Tam aku , tuh memang dah tinggi sangat lah .
then klinik hantar Pak Tam aku g hosp . time Pak Tam aku kat hosp aku and mak g melawat dia .

masuk2 je wad , tgk muka Pak Tam , aku cakap dalam hati "Ya Allah ! muka Pak Tam sebijik macam muka arwah abah" . x boleh aku tgk lama2 . ingat kat arwah abah .
nasib baik mak suruh keluar jaga anak buah . kalo x , aku menangis dah .
masuk x sampai pun 5 minit . pastuh x masuk2 dah . time nak balik tuh je aku masuk .
nak salam dengan org2 yg ada dalam wad tuh . dua hari je Pak Tam duduk wad  .
Pak Tam neyh jenis yg x suka duduk hosp . pastuh balik lah umah Teh balik .

balik2 je umah , Pak Tam nak jadi strok . x ley cakap langsung .
act time kat hosp tuh dia dah jadi strok . tp bru permulaan .
Pak Tam asyik tanya Mak Tam . Mak Tam x sampai lagi dari Mekah sebab penerbangan tunda .
Ya Allah , aku kesian gila dekat Pak Tam . dia cari bini dia .
aku x boleh tgk Pak Tam lama2 . aku menangis . kesian + ingat kat arwah abah .
sabtu , baru Mak Tam sampai Malaysia . Mak Tam sampai , aku duduk kat luar rumah .
x ley tgk . mesti sedih punya lah . Mak Tam sampai ptg sabtu .
pg ahad tuh , Pak Tam dah ajak balik Pahang . act Mak Tam memang nak balik pg ahad tuh .
rindu rumah dia kot . lgpun senang Pak Tam duduk kat Pahang .
sekarang Pak Tam dah x ley jalan . sakit2 selesa duduk rumah sendiri kan .

time Pak Tam and Mak Tam nak balik tuh , aku x berhenti drpd menangis .
dugaan Alllah bagi kat Mak Tam and Pak Tam .
Pak Tam jadi macam tuh . Mak Tam pulak dorg asyik tunda penerbangan .
and on the way nak balik Pahang , jalan pulak jem .
bertolak pukul 11 kot , sampai 1 pg . hurm ...
td Teh call sana , anak2 Pak Tam cakap Pak Tam masok hosp Muazam plak .
x boleh makan . guys , u know what ? sakit Pak Tam macam sakit arwah abah aku .
tuh yg aku x berhenti2 menangis bila Pak Tam and Mak Tam nak balik tuh .

Ya Allah , aku mohon kepadamu , kau sembuhkanlah Pak Tam . aminnn .




click pic untuk tumbesaran

atas neyh status aku dekat fb lepas aku dapat tau Pak Tam nak masok wad .
act ada lg satu dugaan lepas abang aku masok wad tuh . tapi lupa nak tulis .
'asrama sepupu belah arwah abah aku terbakar' . alah yg masok berita tuh .
sekolah sukan dekat jitra tuh . x tau x pe lah . huhu .





Prev | New